Coraz więcej osób decyduje się na pracę zdalną. Zdecydowana większość z nich, jako przestrzeń do pracy wybiera swój dom lub mieszkanie. Koniecznością staje się wówczas zorganizowanie w nim odpowiedniego miejsca do pracy. Możliwości jest wiele. Wcale nie musimy posiadać dodatkowego pomieszczenia na stworzenie domowego biura, chociaż takie rozwiązanie wydaje się najbardziej optymalne. Przy braku dostatecznej liczby pokojów, pozostaje nam zawsze wydzielenie specjalnego kącika do pracy w salonie czy sypialni.

Przyjmijmy jednak, że dysponujemy pomieszczeniem, które możemy przekształcić w swoje miejsce pracy. Jak się do tego zabrać? Pierwszym krokiem powinno być wybranie odpowiedniej kolorystyki wnętrza. Najlepszą opcją będą ciepłe, stonowane barwy. Po pierwsze nie będą nas rozpraszały w trakcie pracy, po drugie zaś mogą stanowić fantastyczne tło dla mebli i różnych dodatków.

Wybór właściwych mebli wydaje się największym wyzwaniem podczas urządzania domowego biura. Nieodzownym elementem miejsca pracy jest z pewnością biurko. Kupując je zwracajmy szczególną uwagę na wystarczająco dużą powierzchnię blatu. Musi się na nim zmieścić monitor komputera bądź laptop, ale ważne jest również dodatkowe miejsce na dokumenty czy różne materiały biurowe. Inne urządzenia na biurku nie są wskazane. Dlatego, jeżeli chcemy mieć do dyspozycji drukarkę lub skaner, zadbajmy o dodatkowy stolik czy kontenerek, który będzie znajdował się obok biurka.

Kolejny niezbędny mebel to krzesło biurowe. Przy jego wyborze kierujmy się przede wszystkim ergonomią. Od tego zależy komfort naszej pracy oraz dobra kondycja naszego kręgosłupa. Musimy również mieć na uwadze aspekty takie, jak odpowiednie wyprofilowanie siedziska, regulacja różnych elementów krzesła, wyposażenie go w podłokietniki oraz zagłówek.

Bardzo przydatne meble w domowym biurze to regały na dokumenty czy książki. Możemy zdecydować się na regały otwarte lub wybrać takie, które posiadają zamykane półki. Ta druga opcja jest dobrym rozwiązaniem, jeżeli posiadamy dokumenty, które nie powinny znajdować się „na wierzchu” . Meble tego typu pozwolą nam na odpowiednią organizację dokumentów, segregatorów, teczek i książek.

Jeżeli nasza praca wymaga przyjmowania klientów, musimy pomyśleć również o odpowiednim kąciku, w którym będziemy mogli ich ugościć. Czasami wystarczy dodatkowe, wygodne krzesło postawione naprzeciw biurka. Jeżeli zależy nam jednak na stworzeniu bardziej kameralnej i przytulnej atmosfery możemy urządzić niewielką strefę wypoczynkową złożoną z dwóch foteli lub niewielkiej sofy i stolika kawowego.

Teraz pozostaje nam jedynie ozdobienie pomieszczenia odpowiednimi dodatkami. Wszystko zależy od naszych upodobań. Pamiętajmy jednak o tym, że przedmioty dekoracyjne nie mogą nas rozpraszać w trakcie pracy. Nie powinno również być ich zbyt wiele, aby nie tworzyć niepotrzebnego wrażenia chaosu.

 

Categories:

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *